Nadelen van Datingsites

Waarom geen online dating? Wat zijn de nadelen van datingsites? Nu is de vraag misschien waarom ik mij niet met online dating bezighoud? Buiten het feit dat ik niet meer single ben is het niet mijn ding (dus ook toen ik nog wel single was), ondanks dat er best veel prima datingsites te vinden zijn. En je kunt je ook goed voorbereiden op een datingsite.

Zeker als je onder een bepaald publiek valt en dus een kleinere datingsite kunt bezoeken zit je vaak geramd. Ben je bijvoorbeeld christelijk en wil je een gelovige date? Dan is een datingsite als Christelijk Daten ideaal. Je bent dan gelijk van een hoop ‘ruis’ af waar je toch niet mee zal daten. Tinder kun je links laten liggen.

Old School Daten

k ben een beetje traditioneel op gebied van relaties en zie nogal wat nadelen kleven aan datingsites. Ik geloof erin dat ik mijn liefde niet achter een computerscherm zal vinden, maar eerder als donderslag bij heldere hemel bij de eerste aanblik: liefde op het eerste gezicht. Dat zijn de verhalen die ik mijn kleinkinderen wil vertellen!

Hoe ik mijn vriendin in de disco ontmoette, hoe mooi haar haar was en dat er drie mannen om haar heen stonden te dansen toen ik haar zag. Ik was degene die ervoor zorgde dat zij als bange hondjes wegliepen toen ik haar aansprak, en dat zij mij recht in de ogen aankeek. Zo heb ik mijn geliefde ontmoet! Dat is wat ik wil kunnen zeggen als ik later oud word! Daarbij, versieren is ook gewoon leuk, als je het eenmaal onder de knie hebt.

nadelen van datingsites veel keuze
Een van de nadelen van datingsites is het filteren van profielen. Bij Parship hoeft dit niet.

Behalve de ideologische aspecten, vind ik online dating erg onpraktisch voor kieskeurige mensen. Zoals ik bijvoorbeeld. Het filterproces duurt immers VEEL TE LANG! Om een beetje een idee te hebben met wie jij te maken hebt, ben je online algauw vijf minuten kwijt, en vaak moet je nog eens door honderden, maar dan ook echt honderden “nicknames” heen.

Zelfs bij online profielen hoeft een lap tekst en een foto niet per se een goed beeld van de andere persoon te geven. Er zijn zoveel online profielen dat je door de bomen het bos haast niet meer kunt zien! Dit zijn echt de belangrijkste nadelen van datingsites voor mij. Ook hebben sommige datingsites ellenlange vragenlijsten en/of wetenschappelijke testen. De een vindt dit leuk en nuttig, de ander vindt er niets aan. Er is ook dating voor hogeropgeleiden.

Hit by the Thunderbolt

In het echte leven heb je maar één oogopslag nodig om het te weten. Je hebt maar een fractie van een seconde nodig om dit te kunnen beslissen. Mijn favoriete ideologie is “ichi go, ichi e”. Als je een krijgskunst doet of hebt gedaan, zul je er ongetwijfeld mee te maken krijgen. Iedereen wil toch meemaken wat Michael Corleone in The Godfather meemaakt: hit by the thunderbolt wanneer hij de vrouw van zijn dromen ziet.

Nog een voordeel van de “ouderwetse methode is dat je een hele discotheek in een half uur tijd uit kunt kammen, plus dat je wat van de sfeer kunt genieten. En van de mooie sexy dames, die zitten er ook gegarandeerd bij! Voor wie denkt dat offline dating te oubollig is, heeft het dan ook echt goed mis. Kom eens achter die computer vandaan en kijk eens hoeveel mooie dames je rond ziet lopen op zaterdagavond!

Andere nadelen van datingsites: dames op zoek naar bevestiging. Of erger…geld

Offline dating is ook nog steeds in hoor! Er zijn nog zat mensen in de seduction community die workshops geven over hoe je een date kunt regelen met een willekeurige dame, of het nou op straat of in de kroeg is.

Renzo Verwer schrijft in zijn boek “De Liefdesmarkt” ook over hoe grimmig het in het dating wereldje eraan toe gaat: dames die online gaan voor een ego-boost, een persoonlijkheidsstoornis hebben of domweg aan het gold diggen zijn… Vrouwen die op datingsites komen omdat ze een rijke man zoeken. Misschien moeten er datingsites voor rijke mannen en golddiggers opgericht worden. En op zeer labiele vrouwen zit je vermoedelijk ook niet te wachten (ja ook die zitter er bij). Tot slot heb je nog de gebonden vrouwen, die lid zijn geworden van een datingsite om aandacht of zelfbevestiging. Uiteraard zijn er ook hele hordes leuke, normale vrouwen lid.

Gelukkig geeft Renzo Verwer ook tips hoe je ermee kunt omgaan, zodat het niet alleen maar een en al kommer en kwel wordt! Meer over Internet dating en zijn boek De Liefdesmarkt is te vinden op zijn website liefdesmarkt.nl

Moeten wij het online daten dan echt laten zitten? Nee, daar geloof ik ook niet in. Dit verschilt per persoon. Ik denk hier ook dat het een kwestie is van kiezen. Waar wil jij de liefde van je leven ontmoeten? Wat zoek jij eingenlijk? Wat vind jij leuk om te doen? Waar vind jij dat soort meisjes? Misschien wil je wel een beetje van beiden: online dating en offline dating? Het wordt jouw feest!

Zijn mijn nadelen van datingsites een beetje compleet of weten jullie er nog meer? En voor de internetdaters, wat is jullie favoriete datingsite?