De 2de date

Na de eerste date volgt de 2e date

Je hebt haar of hem gespot en het zover weten te krijgen dat je op een eerste date bent geweest. Zo,n eerste date vind meestal plaats ergens buiten in een openbare gelegenheid waar je vrijblijvend elkaar beter kunt leren kennen onder een drankje, hapje in je favoriete eet gelegenheid, bioscoop je of een dansje ergens in een van de leuke clubs en venue’s die Nederland te bieden heeft.

De eerste date beviel en je vind haar of hem nog leuker en je wilt een 2e date. Dit is een natuurlijk gevolg van de eerste date wanneer alles voor beide partijen op z,n plaats is gevallen daarom is het bij de 2e date al gauw tijd voor een intiemere setting voor een leuke samen komen.

2de date cadeau meenemen

Zo,n 2e date vind veelal plaats bij jou of de ander thuis, een gezellig intiem etentje is wat het wordt, waarbij je elkaar nog beter gaat leren kennen in in alle rust zonder potten kijkers de tijd voor elkaar neemt. Zo,n date maakt veel mensen toch altijd een beetje zenuwachtig, je nodig tenslotte iemand die je nog maar net kent maar wel heel leuk vind bij je thuis uit.

Dat betekent dat die gene erachter komt hoe je leeft, en daarmee nog beter kan bepalen of hij of zij je wel echt leuk vind. Daarom hier onder een paar tips om je te helpen de 2e date vlekkeloos en ontspannen te laten verlopen.

Opruimen, schoonmaken maar niet te veel.

Het is een cliche, maar wanneer je iemand uitnodig bij je thuis dan moet er altijd nog van alles opgeruimd worden want zo kan je je date toch niet ontvangen, kleren liggen op stoelen en op bed, er mag ook wel weer eens gestofzuigd worden en de wc moet fris ruiken. Heel logisch, het is inderdaad verstandig om je huis op te ruimen, de wc schoon te maken en te stofzuigen. Maar ga hier niet te ver in, je bent tenslotte een mens die leeft en dingen gebruikt, je huis opruimen is goed, maar hij hoeft er niet uit te zien als een huiskamer zoals die in een van de vele huis make-over programma’s

Jij bent jij, en je wilt dat iemand je leuk vind om wie je bent toch?

Sfeer, gezelligheid muziek en kaarslicht.

Zodra je date bij je binnenkomt wil je natuurlijk een verpletterende indruk maken, je wilt dat je date zich meteen op zijn of haar gemak voelt zodat de avond meteen goed begint, naast je schone opgeruimde huis is sfeer heel belangrijk. Zorg daarom voor een altijd voor achtergrond muziek, steek er interesse in, zorg dat je ruim van te voren een playlist hebt gemaakt die perfect weergeeft hoe de avond volgens jou zal moeten lopen en past bij jou, laat horen wat je goede muziek vind zolang het bij de avond past, kies voor relaxte muziek of een van je favoriete radio programma’s of zet je beste podcast op.

Als je ruim van te voren een playlist klaar hebt gezet dan hoef je de rest van de avond niet meer bezig te zijn met de muziek en heb je tijd voor andere dingen 😉 Naast de muziek is ook de verlichting erg belangrijk, zorg dat het niet te licht maar ook niet te donker is, zorg dat je elkaar nog goed kunt zien, gebruik lampen met een zogeheten flame kleur en steek kaarsen aan, zet deze op strategische plekken in je huis, zoals op het toilet, in de keuken en natuurlijk in de huiskamer. Vooral die op het toilet en in de keuken worden niet verwacht en geven goed aan dat je je best doet en erg echt wat leuks van wilt maken vanavond.

Het Diner bij een 2de date

Zeker niet het minst belangrijke, maar vergeet niet dat het vooral het totaal plaatje is en dat je date vooral voor jou komt. Zorg voor een diner waarbij je niet de hele avond in de keuken staat en het druk hebt met koken. Kies een gerecht waarbij je het meeste kunt voorbereiden, kies ook een gerecht wat makkelijk te eten is, dus geen spareribs of kreeft, kies een lekker recept waarmee je net kan laten zien dat je echt wel wat kan koken maar dat je vooral tijd hebt voor elkaar. Een voorgerecht, hoofd gerecht en dessert is leuk, maar een avond met gezellig muziek, kaarslicht en wat tapas is natuurlijk ook heel gezellig. Kijk voor een een aantal lekkere recepten op de website van AH Recepten en doe daar je inspiratie op.

Het eten is belangrijk maar je wilt vooral elkaar nog beter leren kennen en wie weet waar de avond toe leidt toch? Zorg daarom dat je alles hebt voorbereid en tijdens de date niet druk bezig bent met van alles zoals opruimen, afwassen, koken, muziek uitkiezen, kaarsjes aansteken en ga zo maar door, zorg dat je er klaar voor bent, open de deur en zorg dat je weet welke wijn, of andere drank je date lekker vindt, geef hem of haar hier al snel een goed glas van. Een goed begin is het halve werk. Lees ook wat DatingGuru.nl hier over te zeggen heeft.

De tips die ik je hierboven heb gegeven zijn vanzelf sprekend maar toch blijkt dat veel mensen hier niet over nadenken of niet weten waar ze moeten beginnen, laat dit daarom een leidraad zijn en wees zelf creatief, er zijn vele wegen naar Rome en hoe je een gezellige avond kunt beleven, blijf vooral jezelf en zorg dat jij het naar je zin hebt, dan komt de rest ook wel goed.