Koolhydraatarme Recepten

Januari is nog maar net begonnen. De maand van goede voornemens. Zowel mannen als vrouwen die zoeken naar een relatie, bekijken zichzelf kritisch. Eén van de punten waar ze tegenaan lopen is hun huidige gewicht.

Ze vinden zichzelf te dik, te zwaar of te mollig en willen daar graag iets aan doen. Januari is de maand bij uitstek. De sportscholen stromen vol. Je bent dus lang niet de enige!

Maar er zijn andere manieren om aan je gewicht te werken. Koolhydraatarme recepten maken het voor jou eenvoudig om af te vallen zonder je leven radicaal om te gooien. Je hoeft niet per sé naar de sportschool en kunt afvallen door op je voeding te letten.

Wat zijn koolhydraten?

Koolhydraten heb je in twee varianten. Eenvoudig gezegd zijn er de goede en de slechte koolhydraten. De goede koolhydraten maken deel uit van een gezond voedingspatroon. Je eet ze om aan energie te komen, zodat je normaal kan functioneren.

Maar de slechte koolhydraten volgen wanneer je de taks van koolhydraten bereikt hebt. En dat is vaal al heel snel. Deze koolhydraten worden niet meer verbrand, maar omgezet in suikers. Als die te lang in je lichaam blijven, worden ze vanzelf opgeslagen als vet.

Je merkt dat doordat je dikker en molliger wordt.

Waarin zitten koolhydraten?

De meeste koolhydraten zitten in producten die veel van ons dagelijks op tafel hebben staan en voortdurend nuttigen. Denk aan brood en broodbeleg. Welke soort brood je ook eet, de kans dat er veel koolhydraten inzitten is groot. Zeker als je dat brood belegt met zoet broodbeleg (jam, hagelslag, chocoladepasta of speculoos), doe je er alleen maar meer koolhydraten bij.

In feite zit je na een paar boterhammen dus al aan je koolhydraatinname. En dat moet de rest van de dag nog beginnen.

Ook in veel andere producten zitten koolhydraten. Denk aan: rijst, pasta, vruchtensappen, yoghurt, limonade, frisdrank, koek en snoep.

Koolhydaatarme recepten

Wie zich bewust is van het effect van koolhydraten, gaat dus op zoek naar alternatieven. Je gaat dan op zoek naar koolhydraatarme recepten. Het is eigenlijk heel eenvoudig: hoe meer koolhydraatarme recepten je eet, hoe meer en makkelijker je zal afvallen.

Wat is het effect van koolhydraatarme recepten?

• Koolhydraatarme recepten bevatten weinig koolhydraten;
  • Deze recepten bevatten wel heel veel eiwitten en vetten (gezonde vetten);
  • Wie koolhydraatarm eet heeft weinig trek meer in ongezonde tussendoortjes;
  • Wie veel eiwitten eet (een bekende vervanger van koolhydraten) zal meer energie verbranden en dus ook afrekenen met overtollig vet.

Het mag duidelijk zijn: een koolhydraatarm eetpatroon helpt je om op gewicht te komen en te blijven. Wie zijn huidige eetpatroon eens grondig onder de loep neemt en tot de conclusie komt dat er best wat geminderd mag worden, kan het beste overstappen op een koolhydraatarme levensstijl.

Dan kun je afvallen door op je voeding te letten, zonder dat het nodig is om je uit te sloven in de sportschool.

Voordelen van koolhydraatarm eten

Wie koolhydraatarm gaat leven, zal veel voordelen ervaren. Je zal niet alleen gewicht gaan verliezen, maar ook een stuk fitter worden. Dat geeft je weer een enorme boost in je zelfvertrouwen, waardoor mensen zien dat je goed in je vel zit.

Wie op zoek is naar een relatie heeft daar dus heel veel baat bij. Twijfel jij nog over koolhydraatarme recepten iets voor jou zijn? Aarzel dan niet en probeer er vandaag nog een uit. Als het bevalt, zal je merken dat je er zo aan gewend bent.

Conclusie

Mensen die op zoek zijn naar een relatie zijn vaak ontevreden over hun eigen gewicht. Daarom zoeken veel mensen naar een manier om af te vallen. Koolhydraatarme recepten zijn een prima manier, omdat ze je helpen gewicht te verliezen zonder dat je je leven enorm aan hoeft te passen. Andere voordelen van koolhydraatarm leven zijn dat je fitter en gezonder wordt en meer zelfvertrouwen zal hebben.